معرفی موسسه تخصصی خطابه امیربیان اصفهان

مقدمه:

مقام معظم رهبری: «ما از صد سال پیش تا امروز چه قدر موازین منبر را زیر ضابطه برده ایم؟ این یک خلا است. اگر کسی هنرمند بود و مثل مرحوم آقای فلسفی ذاتا هنر منبر و سخنوری داشت، کارش پیش می رود و حرفش اثر می گذارد؛ اما اگر کسی این نبوغ و استعداد ذاتی را نداشت، یا باید از شیوه های کاذب جاذبه دار استفاده کند، یا باید محکوم بی جاذبگی شود، یا بعد از اندکی صحبت کردن، حرفهایش از دهن بیفتد و رغبت کسی را برنینگیزد، در حالی که سینه اش پر از معلومات است، همه ی اینها ایراد است، ما می توانیم شیوه ی انحصاری اختصاصی بسیار موثر تبلیغ را یعنی همین منبر و مواجهه ی روبه رو و جلسه ی تفسیر قرآن و بیان مسائل دینی را تحت ضابطه در آوریم. من این را می گویم تا فضای ذهنی شما به اهمیت این قضیه توجه پیدا کند، بخواهید و بکوشید تا بشود.» 2/12/1380

موسسه تخصصی آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و رسانه ای امیربیان یک مجموعه جهادی از طلاب به منظور امتثال امر رهبر معظم دام ظله العالی در ضابطه مند سازی منابر و خطابه ها در سال 1388 ش، در شهر مقدس قم تاسیس گردید و در سال 1393 ش، به دیگر شعب کشور از جمله اصفهان، شیراز، یزد، مشهد، چهارمحال و بختیاری، تهران، لرستان، گلستان و… گسترش یافت و تا کنون بیش از 12000 نفر از طلاب سراسر کشور با این مجموعه همراه گشته اند که تاکنون بیش از 20 اثر مکتوب آموزشی و بیش از 100 اثر مکتوب پژوهشی در این مجموعه به چاپ رسیده است.

شعبه اصفهان نیز پس از گذراندن قریب 8 سال تجربه موفق، ضمن فعالیت های پژوهشی در عرصه تبلیغ و تولید علم مورد نیاز و تولید درسنامه ها و محصولات موضوعی، تا کنون حدود 1400 نفر خطیب انقلابی در اصفهان را در عرصه های تخصصی خطابه و منبر آموزش داده و همچنین اقدام به شبکه سازی و اعزام مبلغ در 16 عرصه متنوع از جمله مساجد، هیئات، گلستان شهدا، دانشگاه ها، مدارس، مدارس، روستاها، زندان ها و… نموده است و در عرصه های مهمی همچون انتخابات مخصوصا در سال 1400 ش به عنوان کمیته طلاب و روحانیون و حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله و جهاد کرونایی در بیمارستان ها و بزنگاه های حساس، حضوری فعال و به سزا داشته است.

در حال حاضر این مجموعه جهادی دارای 23 نفر کادر از بین طلاب جوان انقلابی است و دارای 4 معاونت: آموزش، پژوهش، تبلیغ و شبکه و ارتباطات و رسانه و 3 واحد: مالی پشتیبانی، فرهنگی، یگان سایبری می باشد و در عرصه های مختلف فرهنگی استان دارای طرح و برنامه و ایده های ناب و مبلغ توانمند می باشد و هم اکنون عضو رسمی شورای مرکزی ائمه جماعات و روحانیت مبارز استان به دبیر اولی حضرت آیت الله مهدوی و حجت الاسلام بهشتی نژاد و همچنین عضو کمیته سیاسی و کمیته تبلیغات این شورا می باشد.

مدیریت موسسه در حال حاضر بر عهده حجت الاسلام ایمان کریمی می باشد.

ستاد مرکزی این موسسه در شهر قم بنا شده و ساختار مدیریتی آن بدین شرح است:

هیئت امناء: حجج اسلام: عباس سلمه ای، علی رستم پور، حقانی، عزت زمانی، محمد تقی وکیل پور

شورای راهبردی: حجج اسلام: عباس رضایی، مجید دهقان، محمد هادی صالح پرور، حمید قدیری، محمد جنتی، رمضانعلی کلاته، محمد تقی وکیل پور

مدیر کل ستاد مرکزی: حجت الاسلام محمد تقی وکیل پور

جانشین مدیر کل: حجت الاسلام مصطفی حلاجی

اعضای ستاد مرکزی

مدیران شعب کشور/ مدیر شعبه اصفهان: حجت الاسلام ایمان کریمی.

ساختار مدیریتی فعلی

مسئولین و متصدیان

 

 

اسامی

مسئولیت

حجت الاسلام ایمان کریمی

مدیریت

حجت الاسلام علی عابدی

جانشین

حجت الاسلام عابدی

امورمالی

حجت الاسلام منصور صلصال

پشتیبانی

حجت الاسلام حسین زاهدی

فرهنگی

حجت الاسلام محمد حسین تمنایی

یگان سایبری

حجت الاسلام علی مرادی

معاونت تبلیغ و شبکه

حجت الاسلام سید عادل اعتصامی

معاونت پژوهش

حجت الاسلام سید جلال الدین صالحی

معاونت آموزش

حجت الاسلام حسینعلی کاظمی

معاونت رسانه و ارتباطات

 

دکمه بازگشت به بالا